1.
¿Creus que el progrés en el
coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i
social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Crec que sí, ja que el
coneixement tecnològic i científic aporta noves i diferents visions que altres
coneixements. Com sapiguem de nosaltres mateixos i de la nostra societat més
fàcil serà resoldre problemes que es puguin plantejar.
2.
¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació
científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat
ideològica d’aquestes tecnologies? Què en
penses?
No, jo crec que la
constant fonamentació científica no té perquè ser garantia de neutralitat
ideològica de les tecnologies. Crec que totes les tecnologies no es poden
agrupar en un mateix sac, ni pels seus inicis ni pels seus fins.
3. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la
Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol
activitat d’ensenyament-aprenentatge és un
requisit indispensable actualment.
No, simplement és un suport, una ajuda. Però crec que res és
comparable a la qualitat que una persona pot aportar a una altre de tu a tu.
Les TIC poden ser un referent, una base, però no un tot.
4.
¿Quines són les causes que
originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers
anys?
L’ambició pel voler més,
el sentiment que no en tenim prou i que hem de buscar i trobar més del que ja
sabem i coneixem.
5.
Defineix en una frase i digues
quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia
Educativa
La tecnologia educativa és
aquella ajuda tecnològica que tot mestre pot recórrer en el seu àmbit educatiu
en el moment de l’ensenyança aprenentatge,
L’objecte d’estudi de la Tecnologia Educativa crec que deu ser
estudiar com aquesta tecnologia pot col·laborar en la millora dels
aprenentatges dels alumnes.
6. Posa un exemple de
transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
Transmissió del coneixement seria quan per exemple una persona
explica a una altra un descobriment o alguna cosa que l’altre desconeixia.
I la construcció del coneixement crec que és quan la mateixa
persona esbrina per si sola un concepte i arriba a entendre’l i a
interioritzar-lo.
7. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el
perquè: “El
context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i
donar sentit a una idea".
És cert que el context influeix molt en la persona i en els seus
coneixements. Aquest entorn és el que li proporciona dia a dia els seus
coneixements previs i és en aquest context on cada persona parteix de base.
8. ¿Has pensat en la
possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC
a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció
Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una
idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges
visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a
algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans
de comunicació teus...?
Si, ho he pensat i hi he realitzat alguns canvis que des del meu
punt de vista em faciliten la comunicació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario